"په په لوماکو" گنگستری اهل پاریس در یک قلعه الجزایری مخفی می شود.او در آنجا امنیت داشته و می تواند از چنگال پلیس در امان بماند.اما پس از دو سال آزادی خود را از دست می دهد.او با "گبی" توریستی پاریسی و زیبا آشنا شده و عاشقش می شود...
« پپه » ( گابن ) ، گنگستر پاریسى در محله ى کازباى الجزیره پناه گرفته است و با گروهش به سرقتهایش ادامه مى دهد. تا این که زنى ( نورو ) وارد زندگى « پپه » مى شود.
یک گانگستر تحت تعقیب هم پادشاه و هم زندانی Casbah است. وی توسط دوستانش از دستگیری محافظت می شود ، اما در خارج از آزادی خواهان او پاره می شود. یک زیبایی پاریسی بازدید کننده ممکن است سرنوشت خود را وسوسه کند. ی
دانلود فیلم Pépé le Moko 1937 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
تا این حد غیرمنتظره نیست که Pépé le Moko در ابتدا عنوان کارکردی "Les Nuits Whitens" را داشت، زیرا به طور مثبت بیش از حد شباهت گذرا به داستان جاودانه داستایوفسکی و تنوع طلسمکننده ویسکونتی دارد. «پپه لو موکو» بیش از هر چیز دیگری یک داستان عاشقانه است، با این حال بیشتر به عنوان سرمقاله ای درباره عناصر و ماهیت محبت عمل می کند تا یک جوبیلی در اخلاقش. شخصیتهای دوویویر، مانند رویاپردازان بدبخت داستایوفسکی، شیفته ارواح، رویاهای روحانی هستند که بر روی مواد بافتی میتابانند. به طور معمول، خوش بینی و حقیقت به طرز وحشتناکی از هم دور می شوند و تلاش برای سازش می تواند ناامیدی و تراژدی را تسریع بخشد.
پپه لو موکو یک قانون شکنجه شده و تبعیدی، فرمانروای ارباب عادت بدی است که در آن عادت بدی دارد، جهان خرد جوشان و تاج احمقی. پپه مانند هوسبازان بی تفاوت و بی تفاوت ژان پیر ملویل، بازمانده خودش است، زندانی کدهای ناسازگار مردانگی و شرافت. خالق او به دلیل ریزه کاری قلمروش که خود با خنجرهای پشتی که مشتاقند او را به پلیس پیشنهاد دهند، سرنگون می شوند. "فرصت" او خود به اندازه کافی مایه تاسف است که در خارج از پناهگاه جداگانه سرگردان باشد و او برای پلیس یک بازی منصفانه است. پپه با قاطعیت به هر شباهتی به آزادی که باقی مانده است، یک تقلید مسخرهآمیز را به نمایش میگذارد که در محدودههای جهان مشخصشدهاش، شغلهای کاسانوا و کاپون با احساس و علاقه برجسته شده است.
وقتی یک پاریسن غیرقابل پیشبینی نگاهی کوتاه به او میکند. در سگ تاپ معروف، او در کسری از ثانیه شیفته راه شاهانه او شده است و او و دنیای آدمکشی را می بیند که او به عنوان رستگاری از حضور خفقان طبقه متوسط او خطاب می کند. در طراحی آشیل، نه پپه و نه گفته زن مهلک همدیگر را دوست دارند، آنها به سادگی عاشق مدل ها، باورها هستند. زن رهبر مجرد پپه به پاریس عزیزش و شریک اصلی نوستالژی ویرانگر اوست. جدایی او از جواهرات مجلل او، صلاحدید مطلق منافع جنایتکارانه او را آشکار می کند، پوششی ساده برای فعالیت در چنین اقلیم طاقت فرسا. با این حال، ناظر کاملاً می داند که پاریس پپه آرزوی آن را دارد که دیگر وجود نداشته باشد، با این فرض که لذت گرایان گیج و خالی که معشوقه اش او را محاصره کرده است، مورد خطاب قرار می گیرد. این واقعیت ساده که یک شهروند پاریسی او را به عنوان ناجی خود ستایش می کند، باید او را از بی احتیاطی رویاهایش آگاه کند. پپه با حمایت فریب هایش از دنیای واقعی دور می شود. همه چیزهایی که در مورد شخصیت ژان گابین وجود دارد مرا به گریه وا می دارد - بی تفاوتی ظریف او، اندوه او، توهم متعصبانه او، خود ویرانگری او.
برخی هستند که ممکن است با قوم گرایی خاصی در نمادگرایی "کاسب" مخالف باشند. . توجه داشته باشید که این یک دگرگونی از یک نوشته اصلی بود که در میان نظرات بسیار مطلوب زائران نوشته شده بود، و در درک دوویویر، Casbah اسطورهای، دوستداشتنی و تصویری میشود. پوشش غیرقابل نفوذ دود تقریباً کوکتو است و شکوه شهوانی اتاق های شهرادزه را به فیلم ارائه می کند. به طور همزمان، مه ها تکمیل کننده خود دوگانه پپه هستند که کل شخصیت او تخیلی است، درست مانند فریب های او از فرصت و شکست. پیاپی دویدن په په به سمت بندر ممکن است این روزها به دلیل آشفتگی بصری اش بدنام شود، با این حال من معتقدم که کاملاً آسمانی است و به طرز باشکوهی بی پروایی صادقانه پپه را جلب می کند. همانطور که پپه به سمت جلو حرکت می کند، کاسبای فراگیر به طور پیوسته اطراف او را مبهم می کند، کنار هم قرار گرفتن او از یک رویا به رویایی دیگر نشان می دهد، و همچنین ژرفای محض یکنواختی فریبنده و نزدیک بینی بینایی او را نشان می دهد. همانطور که تحقیقات مغز به تصویر تبدیل شد، این یکی کار می کند.
فراتر از همه چیز، پپه لو موکو یک فیلم عمیقا انتقادی است، دیدگاه تا حدودی تلخ آن در مورد غریزه انسان به فرد کمک می کند تا کلوزوت، هیچکاک و جوزف کنراد را به خاطر بسپارد. کل فیلم شبکهای فشرده از مسائل شخصی در هم تنیده است که میتوانید به همسر خوشپوش و مستبد پاریسین، رجیس بداخلاق، و اسلیمین مارپیچ و مطیع نگاه کنید تا چند نمونه خوب از شخصیتهای نفرتانگیز را در نمای آشکار ببینید. در واقع، حتی کسی که عمیقاً و واقعاً از اینس اجتناب میکند، ترجیح میدهد پهپه را بفروشد تا اینکه از او بیگانه شود... شاید گفتمانی در مورد طبیعت بخل و خودخواهانه محبت؟
من برخی دیگر از فیلمهای Duvivier را ندیدهام، با این حال به نظر نمیرسد که او انسانگرای بکر و رنوار باشد، و میتوانم ارزش چیز دیگری را در او ببینم. مانند بکر، به نظر می رسد که او در زمان خود تا حد زیادی در این سواحل سوء تعبیر شده و مورد کم ارزش گذاری قرار گرفته است، و جلسه ضمیمه شده در صفحه قانون توصیه می کند که او فردی استعفاگر و محجوب بوده و هرگز در مورد حرفه خود صحبت نمی کند (و تمایلی به این کار ندارد. سعی کنید و آن را کار در نظر بگیرید که بدون شک اینطور است). این چه فیلمی است .... یک دستاورد دیدنی. من دوره درخشان فیلم فرانسوی را دوست دارم و این امر این علاقه را تایید و پشتیبانی می کند.
دانلود فیلم Pépé le Moko 1937 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
در نقطه ای که فیلم نوآر را در نظر می گیرید، احتمالاً تفکرات شما با فیلم های آمریکایی مرتبط می شود. علاوه بر این، با فرض اینکه در فیلم Pépé le Moko قدیمی مهارت بیشتری دارید و در مورد جنایتکار کاسبا اطلاعات دارید، به احتمال زیاد باعث می شود که الجزیره (1938) را با چارلز بویر در نظر بگیرید. اما ... این ایده را می دهد که یک نمونه واقعی در مورد موضوع قبلاً یک قطعه بوده است. PEPE LE MOKO محصول 1937: یک فیلم نوآر فرانسوی ساخته شده قبل از جنگ جهانی دوم، با هماهنگی یکی از بهترین سران آن زمان، ژولین دوویویر، با بازیگرانی توانا مانند ژان گابین، میری بالین، ژیلبر ژیل و لوکاس گریدو. Pépé le Moko قبل از جنگ جهانی دوم در اروپا بسیار شناخته شده بود، اما بعدها، بسیاری از افراد آن را به خاطر نمی آورند. در هر صورت، این روزها، هر چند که ممکن است به نظر حیرتانگیز به نظر برسد، PEPE LE MOKO یک مورد منحصر به فرد دستنخورده است، اثری فوقالعاده جذاب که به طور مشخص به فعالیت، افسون، نمایشگاههای خارقالعاده، نماهای باشکوه و صحنههای قابل توجه میپیوندد. در واقع، PEPE LE MOKO پس از این هفتاد سال که فیلم نوآر از انعکاس ارزشمندترین دیدگاههای خود غفلت میکند، بسیار چشمگیرتر شده است.
ژان گابین فوقالعاده پیشروی گروه است. او احمق مورد نیاز را به تصویر می کشد، یک جنایتکار فریبنده که در هزارتویی مانند بخشی از الجزیره، کاسبا، پنهان شده است، جایی که همه به دنبال او می گردند، اما گرفتن او برای کسی ممکن نیست. این پپه لو موکو است که در مراسم خاکسپاری او 3000 بیوه عزادار هستند اما در نهایت اولین عشق خود را پیدا می کند. با وجود این، این ستایش هرگز نمی تواند ارضا شود... ژان این مرد را فوق العاده خوب به تصویر می کشد. من احساس می کنم که او در واقع یک سرگرم کننده فوق العاده بود و فیلم های مختلف او را جستجو خواهم کرد. با در نظر گرفتن نمایشگاههای مختلف، Milleine Balin بهعنوان گابی رنگارنگ و رنگارنگ که در سنگهای قیمتی پوشیده شده است، بسیار متقاعدکننده است، شگفتی که انگار از هزار و یک شب است که به پپه کمک میکند تا زیرزمینی پاریس را به یاد آورد. لوکاس گریدوکس در نقش کنترلر اسلیمن نیز با نشان دادن اشتیاق خستگی ناپذیر شخصیت خود برای گرفتن پپه و روش های فراوان معاینه، به خوبی به او دست می دهد.
اکشن یکی دیگر از بخش های کامل فیلم است. به قدری ماهرانه بر آن نظارت می شود که تماشاگر هرگز خسته نمی شود. دائماً اتفاقی در حال رخ دادن است و فردی را که در نهایت تصمیم گرفته است Pépé le Moko را ببیند طلسم می کند. شاید تعجب برانگیز باشد که چنین فیلمهای قدیمی توجه تماشاگر را حفظ کنند، با این حال بیان دقیق آن در مورد فیلم Duvivier - فعالیت PEPE LE MOKO قبلاً یک آزمایش طولانی مدت با نتایج درخشان را پشت سر گذاشته است.
به یاد ماندنی دقیقه چیز زیادی برای بحث است. در وهله اول، من همیشه معرفی Casbah را به یاد خواهم آورد - جاده های باریک با نام های استثنایی، هزارتویی مانند تجمع سازه ها، قومیت های مختلف، خانم های جوان مختلف با اندازه های مختلف ... مناطق واقعی بخش الجزایر این دومین را می دهد (همچنین به عنوان بیشتر قطعه فیلم) با آب و هوای غیر معمول. ثانیه کلیدی دیگر بستن پایان زمانی است که یک زن مسن تانیا (فرهل) که قصد دارد روی خلق و خوی خود کار کند، ملودی را روی گرامافون می گذارد، آهنگی که زمانی در مقابل تماشاچیان می خواند، و شروع به صدا زدن می کند. صدای ضبط شده او صدا چیزی شبیه به این است، پس از مدت ها، هر چند که ممکن است، این بار، چشمان او پر از اشک است... در نهایت، سومین ثانیه عالی زمانی است که پپه با گبی در مورد پاریس صحبت می کند - یک عکس فوری درخشان از فیلمبرداری، رعد و برق منتظر چهره های نوستالژیک آنها در حالی که نقاط پاریس را مشخص می کنند. در اینجا، تشکر فوق العاده ای از مارک فوسارد! علاوه بر این، این دیدگاه تخصصی چیزی است که من ممکن است بخواهم آن را در ظرافت های اضافی بررسی کنم (در صورتی که از یک بررسی طولانی ناراحت نشوید).
هر زمان که چنین فیلم های قدیمی را در نظر می گیرم، عمدتاً تمرکز می کنم پیرامون توسعه دوربین Pépé le Moko که بهویژه توسط F.W.Murnau در اثر بزرگ خود، رضایت نهایی (1924) ساخته شد، تخیلیترین بخش بیشتر فیلمهای آخرین بخش دهههای 1920 و 1930 بود. PEPE LE MOKO میتواند برای این موقعیت یک اثر بزرگ واقعی به نمایش بگذارد. دوربین در بخشهای قابل توجهی از صحنهها منتظر میماند و به این ترتیب، در حین تماشای فیلم، واقعاً متوجه میشوید که در چه چیزی است. همه چیز کاملاً مرتب و طراحی شده است (به طرز شگفت انگیزی بسیاری از فیلم ها این روزها اساساً آن را نادیده گرفته اند). برای مثال، یک ثانیه تخصصی عالی را در هنگام خروج پپه از کاسبا در نظر بگیرید: این نورافکن خارقالعاده روی گامهایش، سپس، در آن نقطه، صورت، سرش و تغییر پایه از جادهها به دریا.
PEPE LE MOKO یک فیلم فوقالعاده خوب است که نباید از آن غافل شد، نمونهای از فیلم نوآر با بازیگران باورنکردنی و نمایشی خیرهکننده از کار تخصصی خوب. مطمئنا ارزش جستجو را دارد! 9/10
دانلود فیلم Pépé le Moko 1937 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
به طور کلی توضیح داده شده است که گراهام گرین، که معمولاً در تحلیل فیلم به شدت جدی بود، تقریباً در تحسین پپه لو موکو گم شد. این فوقالعاده شگفتانگیز است، زیرا او واقعاً 10 سال بعد، بهعنوان مرد سوم (1949) نسخه بسیار عالیتر خود را آهنگسازی و صفحه نمایش را تنظیم کرد. بازداشت اجباری پپه ژان گابین در Kasbah به قضاوت خود هری لایم اورسن ولز تبدیل می شود که فقط منطقه روسیه و فاضلاب وین را عذاب می دهد، جایی که روس ها می توانند از او استفاده کنند و انگلیسی ها نمی توانند با او تماس بگیرند. گابی Mireille Balin تبدیل به آنا Alida Valli می شود، به طور جداگانه دلایل فوری و نابهنجار برای نابودی بدخواهانی که آنها عاشق آنها هستند. اسلیمن، منتقد زیرک اما بیعاطفه، به سرگرد کالووی ثابت تبدیل میشود. علاوه بر این، سایهها و کار دوربین از فیلمی به فیلم دیگر منتقل میشوند، شبیه به دقایق تأثیرگذار کوچکی مانند جوانی که در مسیر کاسبا قرار میگیرد، که تبدیل به مرد جوان وینی با توپ میشود. یکی دیگر از نمونه های دیگر با پیوندهای محکم با پپه لو موکو، دستمزد وحشت (1953) است، با ایو مونتان دوباره فرانسوی که پاریس برای او جهان هستی است، این بار گرفتار فقر در پستوهای آمریکای جنوبی که از آن متنفر است، با مرگ دوباره در آخرین صحنه ارائه یک تحویل انتخابی از چنین بندگی. همچنین، استراتژیهای عجیب و غریب و صبورانه مانیتور اسلیمن، قدرت عذابآور بیقلب علی توفان در توپکاپی (1964) را مرور میکند - دو قانونگذار مردان اروپایی خود را دریافت میکنند. نمونه های بسیار گسترده تری در این مورد وجود دارد، و هرگز بیشتر از این در فصل تسلیم غرب در عراق نیست. این فیلمها، مانند فیلم پر زرق و برق Oeil Pour Oeil (Tit for Tat, 1957)، از یک رویه بسیار طولانی مدت توسط سازندگان استفاده میکنند که بهطور مشخص شیوهای را که جهان اسلام در اکثر موارد دشمنی فوقالعاده وحشتناک و گوری عالی ساخته است، میدانند. ، برای غربی ها انگلیسی های باشکوه در افغانستان و رودیارد کیپلینگ به عنوان خواننده آنها دقیقاً چیزهای زیادی را دیدند. آنها ممکن است زیرکانه بجنگند و ممکن است خود ویرانگر بجنگند، اما در نهایت منبع شگفتانگیزشان این است که در خانه با غربیهای ریشهکنشده مبارزه میکنند که هر چند گیج شدهاند، زیرا ممکن است توسط چنین زمینههای خارجی متنفر باشند. علاوه بر این، نتیجه به طور کلی چیزی مشابه است که از طریق رابطه با ویتنام و درگیری های مختلف قابل گسترش است. برای مثال، فیلمها، همه موارد فوق ممکن است تخیلی باشند، اما اهمیت آنها در درک و دیدگاه مهم آنها نسبت به زندگی و این واقعیت کنونی است. شاید هر دولت جدید در واشنگتن، کانبرا و جاهای دیگر باید به چنین نمونههای خارقالعادهای از هنر واقعی غوطه ور شود، در صورتی که میتوانستند هوش کافی برای تشخیص بخشی از بخشهای عمده بینش درباره جهانی که به نظر میرسند را در خود داشته باشند. از طرق مختلف از دست داده اند.
دانلود فیلم Pépé le Moko 1937 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
انتخاب تماشای بیش از 100 فیلم فرانسوی در طی چند ماه آینده، یکی از اهداف اساسی که من تعیین کردم این بود که عناوین زیادی از تهیه کننده مولف جولین دوویویر پیدا کنم. اثری را شناسایی کردم که به عنوان "اولین" فیلم نوآر شناخته می شود، که باعث شد به طرز هیجان انگیزی برای ملاقات با پپه لو موکو آماده شوم.
توطئه:
پهپه لو موکو گانگستری که مدام در حال حرکت برای جلوگیری از دستگیری او توسط پلیس است، تصمیم می گیرد در محله پر از کاسبا الجزیره خود را منزوی کند. اسلیمن، مامور پلیس، در حین زیر نظر گرفتن روند عملیات موکو متوجه می شود که نمی تواند موکو را از شهر خارج کند. با کشف نکات ظریفی که در طول 2 سال در شهر پنهان شده است که موکو سرراست تسلیم گابی شده است، که باعث می شود اسلیمان تنظیم یک ترتیب با آرزوی آخرین گردهمایی موکو.
مشاهده در فیلم Pépé le Moko:
ازدحام بیش از حد جادههای Casbah، همکار مقالهنویس/(در کنار هانری لا بارت/ژاک استدی و هانری ژانسون) رئیس ژولین دوویویر مشتاقانه با ناظر مارگریت بوژ همکاری می کند تا شهری غبارآلود و داغ فیلم نوآر را معرفی کند، جایی که تغییرات ناخوشایند به عنوان درشتی روایی می بخشد. دوویویر که موکو را حاکم شهر میکند، به سراسر قلمرو موکو نگاه میکند و با نماهای فوقالعادهای استیلشده زیر، تمام بدجنسها و بدجنسهای فیلم نوآر را که شهر را پر کردهاند به سمت بالا میکشد. دوویویر با نماهای بیرحمانهای از بیرحمی به صفحه نمایش، فضای گرم فیلم نوآر را میسازد. احساسات فانتزی موکو با خاکی پاک می شود که موکو را در حال گشت و گذار در سوژه مهم دوویویر یعنی جهنم نوآر نور خورشید قرار می دهد.
دادن اطلاعات مختصر به موکو در مورد بهترین راه برای پرداختن به همه در انواع مقاله نویسانشان. رمان بارت، فیلمنامه استیدی/جنسن/بارث و دوویو جم، فیلم را با یک تبادل فیلم نوآر پر میسازد که تا حد زیادی ذهنآگاهی موکو را متعادل میکند که او تأثیرگذارترین و باهوشترین فرد در اتاق است، با نگرانی گرم از بیرون کشیدن تشک. پاهای موکو روزنامهنگاران با تسلیم شدن در برابر گابی، احساسات را از درام بیرون میآورند و به آتش نوآر میپردازند، از طریق نگه داشتن اسلیمن و جنایتکاران رقیب که به طور مداوم در جستجوی کوتاهی از کاستیها بر روی شانههای عزیز هستند.
ژان گابین بهطور شگفتانگیزی جدید به نظر میرسد. نمایشگاهی شگفت انگیز در نقش موکو، که به گابین اجازه می دهد تا فیلم نوآر گراویتای مصرف کننده را به چهره بدبخت موکو نشان دهد، که با یک غنای جوان مقاومت ناپذیر ملحق می شود که موکو را از قایق محو شدن که خیلی دور نیست کور می کند. لوکاس گریدوکس با همراهی میریل بالین جذاب در نقش گبی، نمایشگاهی عالی را در نقش اسلیمن برگزار میکند، به لطف گریدوکس که به اطمینان اسلیمن برای یافتن هدف دست میزند، در حالی که موکو، گبی و اسلیمن وارد فیلم نوآر «بسیار اول» میشوند.
دانلود فیلم Pépé le Moko 1937 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
برخی می گویند رنوار. برخی می گویند کارنه. برخی می گویند کلوزو. برخی می گویند.. یوک.. گودار..
من می گویم دوویویر. حرفه او بخشی از یک قرن را طی می کند، از دوره آرام تا دهه شصت، پر از انحرافات و عقبنشینیها. اما زمانی که او از آن عبور کرد - و افشاگریهایش متعدد و متفاوت بود، (کارنامههای بزرگی بالا و پایین در حرفهاش وجود دارد؛ هرگز تا آخرش هیچ چیز متوسطی خلق نکرد) او فیلمهای فوقالعادهای ساخت.
> اما آن سالهای ارزشمند، نه چندان دور قبل از جنگ جهانی دوم، تقریباً بهعنوان بهترین فیلم فرانسوی که تا به حال دیده شده بود، در نظر گرفته میشد. du jour: 1939). اما سال 1937 سال دوویویر بود: او هنوز یک اثر هنری نساخته است: "un carnet de bal" و "Pepe le Moko" که هر دو چهار ستاره توسط لئونارد مالتین ارزیابی شدند.
"په په" فیلمنامه le Moko آنقدر ابتدایی است که یک معجزه است که دوویویر می تواند با چنین فیلمنامه ای چنین نمایشی را متوقف کند. بیشتر از خود داستان، هوا مهم است و دسته ای از شخصیت های روشن که قهرمان را در بر می گیرد که توسط رئیس بازی می شود. مجری شماره 1 ژان گابین: کسی اغلب به خاطر نمی آورد که دوویو، گابین، مشهورترین ستاره فرانسوی آن دوره (و شاید در تمام دوران) را در نقش هایی مانند "la bandera" (1935) و "la beauty equipe" اخراج کرد. 1936).
"په په" در الجزیره اتفاق می افتد، در یک محله یهودی نشین به نوعی" la casbah". افسانه جنایتکاری است که در این دنیای زیرزمینی سلطنت می کند، اما ما دیری نپایید که او واقعاً یک زندانی: یک پلیس، مانند یک حشره در وب خود، محکم آویزان است تا او از پناهگاهش عبور کند تا او را بگیرد. کار دوربین دوویو حیرت آور است، با استفاده از تمام نماهای فراگیر که لا کاسبا را به عنوان یک هزارتو نشان می دهد؛ زمانی که پپه سرانجام خانه را ترک می کند. نقطه ای، پایه پشت سر او مبهم می شود، سپس، در آن نقطه، با دریا، ورودی آزادی همگرا می شود. بیشتر از یک داستان سرگردان، داستانی از دلتنگی است. پپه به دنبال یک بانو (میریل بالین) از بقیه دنیا" در حالی که با او در مورد مکان های بهتر در پاریس مشورت می کرد، به جای خالی که هر دو به آن تعلق دارند، به پایان می رسد. گروه اعصاب خردکنی وجود دارد که در آن یک آوازخوان (فرهل) یکی از آلبوم هایش را در یک می نوازد. گرامافون، به گذشته شگفتانگیز خود فکر میکند، و با صدای دوران کودکیاش آواز آواز میخواند.
سکانسهای فیلم نوآر هیجانانگیزی نیز وجود دارد: منبع (شارپین)، بهطور فزایندهای میترسد، وقتی اتاق پر میشود با مردانی که آماده کشتن او بودند؛ پاس دادن او به یک نوازنده پیانو؛ پهپه پشت درها در بندر. احتمالاً تمام صحنههای آخر قدرتی برای «دبال عجیب» تیون رید (1947) داشتند
بازسازی شده به عنوان «الجزیره» نوشته جان کرامول (1938)، چارلز بویر نقش گابین را بر عهده گرفت.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.