"ال توپو" به همراه پسری برهنه در بیابان سفر می کند.آنها وارد شهری می شوند که ساکنانش به قتل رسیده اند.او قاتلان را پیدا کرده و رهبر آنها را به قتل می رساند."ال توپو" پسرش به در صومعه ای رها کرده و به همراه زنی که رهبر قاتلان به عنوان برده نگه داشته بود می رود.آن زن او را متقاعد می کند که اگر بتواند چهار استاد بزرگ هفتیرکشی را نابود کند تبدیل به بزرگترین هفتیرکش دنیا می شود...
ال توپو تصمیم می گیرد که با اربابان جنگ در یک صحرای دگرگون کننده رو به رو شود. او سفرش را با پسر شش ساله اش آغاز می کند ...
یک مرد مسلح مرموز و سیاه پوش در غرب با شخصیت های عجیب و غریب و متعددی روبرو می شود.
یک اسلحه شکن اسرارآمیز مشکی پوش در یک منظره عرفانی غربی سرگردان است و با چندین شخصیت عجیب و غریب روبرو می شود.
یک اسلحهباز مرموز سیاهپوش در یک منظره عرفانی غربی سرگردان است و با شخصیتهای عجیب و غریب متعددی روبرو میشود...
دانلود فیلم El Topo 1970 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«El topo» بهروزرسانی مناسبی است که صرفنظر از آنچه قبلاً مشاهده کردهایم، مطمئناً به طور مداوم چیز بسیار عجیبتری در جهان عظیم فیلم وجود خواهد داشت. به نظر می رسد "سوررئال" یک بیانیه گمراه کننده ظالمانه است: یک طرح اساسی در این دو ساعت وجود دارد، پس از یک مرتبه، اما از یک ثانیه شروع می شود و سپس به ثانیه بعد اغلب با توجه کمی به قوام، تطابق، وضوح یا حتی نوشته می شود. حقیقت درون کیهانی تصویر، نه به ذکر وجود ما. داستان در نهایت محکم، دانا و کامل است، با این حال شاید بهترین نتیجه را از نظر یک ناظر با تصدیق کار آگاهانهاش انجام دهد تا عقلانیت و انسجامش را خم و مبهم کند. ترکیب هر صحنه ای به طرز مضحکی عجیب و غریب است که معمولاً هر یک به سختی با صحنه دیگری مرتبط است، حتی از نظر چیدمان همگی داستان را تشکیل می دهند، و عملاً تمام نمایش های از نوع غربی که «ال توپو» آزادانه با آنها ارتباط برقرار می کند، کاملاً تضعیف می شوند. علاوه بر این، موضوعات بی چون و چرای جادو و طرز تفکر سختگیرانه ای وجود دارد که به عنصر حمله می کند، با این حال مانند طرح داستان، هر قطعه ماده مبهم تر در داخل یک آشوب، یک کالیدوسکوپ، یک گشت و گذار خورنده از هر یک به طور کلی غیرقابل باور، پوچ، خارق العاده، ناپیوسته پوشیده شده است. ، غیر واقعی، فکر ممکن است. اما اینجا همه آنها هستند، در یک فیلم، به کسی اجازه می دهند که یک داستان واحد را بداند.
من فکر می کردم با حقیقت اساسی بدنامی آلخاندرو جودوروفسکی متوجه شدم که در چه چیزی قرار گرفته ام، با این حال این از ظرفیت من گذشته است. برای توصیف بدون مشکل هر قطعه کوچکی که بدون هیچ کس دیگری گرفته شده است به طرز عجیبی جذاب است. همه آنها را تنظیم کنید، و ضربه شبیه به یک پازل است که با قطعات غیر قابل تشخیص از چند جعبه مجزا جمع شده است. این یک مزخرف غیرمعمول است - با این حال با یک تعادل حساس خاص که یک طناب زدن را در میان قابل تصور و غیر شهودی، قابل درک و پرهیجان بازی می کند. این را خیلی می گویم: مناطق تیراندازی دوست داشتنی هستند. پلان مجموعه و کار مو و لوازم آرایشی به همان اندازه به همان اندازه دمدمی مزاج هستند که روایتگر، در عین حال به خودی خود باشکوه هستند. طرح خلقت و طرز کار در بیشتر موارد برجسته است و هر جزییات جزئی به وضوح با فیلمبرداری باشکوه رافائل کورکیدی تایید شده است. هر چیزی که میتوان نوشت او را برای این موقعیت در نظر گرفت، رفتار جودوروفسکی شگفتانگیز است، و او نگاهی تیزبین برای سازماندهی تیراندازی و یک مغز بینایی قوی نشان میدهد. تعهدات همه در پسزمینه محترمانه است، و همه چیز در اطراف ساخته شده است، زمینههای قدرتی که میتوان از کل بازیگران در آن گنجانده شود.
فراتر از آن، من به مبارزه برای ردیابی کلمات برای پرداختن به داستان ادامه میدهم. - این به سادگی یک کیسه مخلوط عجیب و غریب است. غنی، و کنجکاو است، و در جهت خود حفظ می کند، به افراد اجازه می دهد تا تصاویری را که به طور مؤثر سعی می کنند از قابل درک دوری کنند، باز کند. به همین ترتیب ناقص است: با این حال، دو ساعت برای هر فیلمی یک زمان واقعا معقول است، به نظر می رسد که کل آخرین زمان پخش، 45 تا 50 دقیقه، به تأخیر بیفتد. یک مکان بسیار خاص می آید که به نظر می رسد شاید دو ساعت به سرعت از بین رفته است، و پس از آن قسمت باقیمانده واقعی به تدریج می گذرد - نه به ویژه به این دلیل که داستان آنقدر پیش می رود که من در ابتدا به اشتباه قضاوت کردم. در حال انتقال بود. همزمان، برخی ضربهای داستان بهطور ناگهانی منتقل میشوند تا جایی که به ندرت به نظر میرسد که با هر کششی از تخیل ترکیب شدهاند، و این امر بهویژه یک بار دیگر در آخرین طول مؤلفه قابل مشاهده است. در هر صورت، برای عنوانی که از عمیق بودن لذت می برد، «ال توپو» از ترکیب بندی و ویرایش دقیق تری سود می برد.
با تمام آنچه گفته شد، افراطی ترین درهم ریختگی حماسه و لکهها در بیان آن میتوانند قدردان باشند که با شگفتی خیرهکننده تمام چیزهایی که پیش روی خود میبینیم جبران میشوند. در واقع، حتی وقتی فیلم گیج میشود، لذت میبرد، و به راحتی میتوان در هر صحنهای که جلو و عقب میرود، جذب شد. به هر حال شخص در مورد اجزای گیج کننده اضافی عنصر احساس می کند، هیچ چیز در اینجا اتفاقی یا کثیف نیست، و به طور کلی این یک تجربه دیدنی فوق العاده رضایت بخش است. با این حال، «ال توپو» مطلقاً برای سینمادوستان سادهرو نیست، و آنهایی که پذیرای خیرهکنندهترین خلاقیتهای واقعی هستند، احتمالاً برای حمایت از خودشان این موضوع را دنبال میکنند. علاوه بر این، توصیه های رضایت بخش باید برای شرارت قابل توجه (شمارش تجاوز جنسی) و بی رحمی (شمارش به موجودات) ذکر شود. در واقع، حتی بهترین حالت یا عجیبترین سناریو، علیرغم، «El topo» به طرز درخشانی جذاب است و مطمئناً ارزش تماشای آن را برای جمعیت منتخب آن دارد.
دانلود فیلم El Topo 1970 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
"کمال این است که خودت را از دست بدهی، و برای از دست دادن خودت می خواهی آن را بپرست. تو عاشق نیستی. نابود می کنی، می کشی، و هیچ کس تو را دوست ندارد. از زمانی که فکر می کنی داری می دهی، واقعا می گیری."
El Topo الخاندرو جودوروفسکی یک وسترن توهم زا و پوچ است که مملو از خشونت، ارجاعات نیمه سخت و نمادهای رویایی است. جلوههای بصری به شدت از فیلمهای وسترن اسپاگتی سرجیو لئونه گرفته میشود، اما این یک نمایش بسیار منحصربهفرد است، برای کسانی که به دنبال برخوردهای انتخابی و خیرهکننده در سالنهای 12 بعدازظهر، همراه با قابلمه یا الاسدی هستند، به خانه میآید. مقدار زیادی از آن در برابر تحقیقات ساده مقاومت می کند، اما شما به احتمال زیاد تحلیلی از دین، امپریالیسم و ایده وحشیانه انسان را دنبال خواهید کرد. بهطور غمانگیز، بخشهای دیگری نیز وجود دارند که بهطور حیرتانگیزی کلیشهای هستند، صحنههایی که به نظر میرسند اساساً ارزش شوکهکردن دارند، یا بهشدت وحشیانه بودند. نادیده گرفتن چند دیدگاه واقعاً مخاطره آمیز نیز دشوار است.
در حالی که ارجاعاتی به ادیان مختلف وجود دارد، به نظر می رسد که انحراف شخص اصلی به طور خاص از مسیحیت پیروی می کند. افسانه اسمی (خود جودوروفسکی) با زنی که به او حمله کرده بود (در این مورد بعداً اشتباه کرد) صحرا را طی کرد تا بر چهار متخصص غلبه کند. تعداد بیشتری از مردم میگویند که روسا به ادیان یا شیوههای فکری مختلف میپردازند، اما مطمئن نیستم که بیش از حد به آن اعتماد داشته باشم، علاوه بر این که صرفاً به «خدایان دیگر» بودن مرتبط است و به عنوان مسئول اصلی ارتباط دارد. به جز کارشناس بعدی، که در بالا ذکر شد، به نظر نمیرسد که آنها به همین دلیل خیلی مهم باشند. در این میان، افسانه یک مستأصل است که در صحنه ای ادعا می کند خداست و در صحنه ای دیگر به دنبال «خدای زنده» است. به نظر نمی رسد که او به دنبال اصلاح است. بیشتر به نظر می رسد که او ارباب بیهوده و خشمگین کتاب مقدس عبری را به نمایش می گذارد. در هر صورت، او چهار رئیس را به بالقوه ترین راه های آمریکایی، با سلاح و خیانت به چالش می کشد.
پس از آن، طرح داستان، در آن مرحله، در قسمت پایانی خود تغییر می کند، و تنها پس از ال توپو است. تاوان شایسته ای داشته است و ناامیدان دنیا او را به غاری می کشانند که کمی حیا نشان می دهد و در نهایت می گوید: «من خدا نیستم». مانند یک خال (اهمیت "توپو")، سپس سعی می کند از غار بیرون بیاید تا این افراد را آزاد کند. این به من کمک کرد تا به خاطر بیاورم که موسی بنی اسرائیل را از مصر بیرون کرد یا شاید بهتر باشد، مسیح تلاش کرد تا پیروانش را با توجه به شهر خشنی که وارد میشوند و سرنوشت قطعی آنها تعالی بخشد. گویای این است که فرزند او، که در حال حاضر بزرگ شده است، یک کشیش است، از دکترین دین هماهنگ پیروی می کند، و قتل او را رها نمی کند. شیوه ای که فیلم بسته می شود، ماهیتی دلسرد کننده و تکراری را به رفتار انسان پیشنهاد می کند. این ساختاری جذاب برای یک داستان است، ساختاری که من را مجذوب خود میکرد، با این حال نمیتوانستم فقدان عقلانیت را کاملاً بپذیرم، صرف نظر از اینکه آیا این تأثیری در ساختن فیلم تا این حد متقاعدکننده دارد یا خیر، و سرعت آن اغلب کند بود.
با این وجود، این نگرانکنندهترین موضوع، صحنهای است که در آن شخص ال توپو - و مشخصاً خود جودوروفسکی طبق جلسهای در سال 1971 که اخیراً آن را پس گرفته بود - حمله میکند (به مارا لورنزیو). صرف نظر از این که آیا من داستانی را خریدم که به عنوان یک رئیس جوان معتقد بود که انتظار دارد خودش را تبلیغ کند، اینکه جنسیتی که او واقعاً قبول کرده اتفاق افتاده، با وجود قدرت ناسازگار در رابطه رئیس/سرگرم کننده و آنچه من تصور می کنم تنش در مورد لورنزیو است، توافقی بوده است یا خیر. ساختن آن قطعه از خط داستانی برای قهرمان - در حالی که خانم ها مورد حمله قرار می گیرند تا زمانی که او به اوج می رسد، سپس در آن نقطه، سر به پا می شود برای او - از این کار خودش ناراحت کننده است. به همین ترتیب چند صحنه وجود دارد که در آن جودوروفسکی مانند یک نوجوان به آغوش زنان خیره شده است، که من در مورد استفاده از هر وسیله ای دلسرد نیستم، با این حال به نظر می رسد که در آن شرایط، به نظر می رسد دو رو باشد که در آن چارچوب ذهنی با آنها جنسیت گرا نیست. آرزوهای افسانهایتر.
بهعلاوه من با رفتار جودوروفسکی با موجودات مخالف بودم. در صحنههای مختلف، پونیهای معده، کلاغهایی را میبینیم که روی صفحه تیراندازی میشوند، و خرگوشهای مرده زیادی را با لگد زدن به سطل در عذاب میبینیم. من اعلامیههای فعلی جودوروفسکی را نمیخرم، با انکار اینکه او به موجودات آسیب رسانده است، برای تضمین آنها مرده خریداری شده است. او علاوه بر این داستان خود را پس از مدتی تغییر داد، و همچنین گفت که مطمئناً به آنها آسیب رسانده است، با این حال ""در آن زمان، من فکر می کردم فیلم مقدس است." رفتار او با خانم ها و رفتار وحشیانه اش با موجودات، صرف نظر از اینکه فیلم به چه سطحی رسیده است، به طور کلی در نتیجه آن برای من تاثیر منفی داشت.
دانلود فیلم El Topo 1970 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
فیلمی که جودوروفسکی را روی نقشه قرار داد، شایسته یک بررسی جدی است. من برای آهنگسازی آن مناسب نیستم، زیرا این به یاد ماندنی ترین تجربه من با جودوروفسکی است، و این وسترن کاملا دیوانه وار مدتی مرا حیرت زده کرد.
جودوروفسکی یک هنرمند، مقاله نویس، فیلمنامه نویس است. ، سرگرم کننده، رئیس، مجری، نقاش، صنعتگر کتاب های مصور، سنگ تراش، و در کمال تعجب، کمدین، هنوز در 92 سالگی پویا. شما می توانید تصور کنید که ما از چنین فردی چه چیزی را پیش بینی می کنیم. شما نمی توانید، به عنوان یک واقعیت. فکر نمیکنم کسی انتظار فیلمی مثل «ال توپو» را داشته باشد.
داستان در جایی در غرب غیرمعمول اتفاق میافتد و یک جنگجوی تفنگدار انفرادی را دنبال میکند که ترکیبی از مرد بینام و لئونه است. عیسی از «آخرین اغوای مسیح» با بازی خود جودوروفسکی.
در قسمت ابتدایی فیلم، او با فرزند هفت ساله خود (با بازی فرزند جودوروفسکی) به شهر بازمی گردد. ) و یک کشتار را ردیابی می کند. او در جستجوی مجرمان و ردیابی آنها در یک جامعه مذهبی فرانسیسکن، کشیش ها را تهدید می کند. او همه آنها را می کشد و همسر رئیس آنها را برای خود نجات می دهد و فرزندش را به راهبان می سپارد.
به تشویق یک فرد تازه کار، او به دنبال چهار بهترین تپانچه بیابانی می گردد. بر آنها غلبه کنید، نشان دهید که او عالی است، و لطف زن را جلب کنید. او فریب میدهد و موفق میشود، اما بانویش او را فریب میدهد و با دیگری میرود و او را مجروح در بیابان میگذارد.
از نظر من، این احتمالاً بهترین صحنه فیلم است. معشوقه زن چندین بار به او شلیک می کند، یک گلوله به دو کف دست و دو پا، که نشان دهنده زخم های عیسی از روی ناخن است، و سپس بانوی او او را فریب می دهد و او را با یک حلزون در پهلو کامل می کند.
در قطعه دوم فیلم، او توسط جمعی از کوتوله های بد شکل پیدا می شود که در غاری عمیق در زیر کوه زندگی می کنند. زمانی که آنها او را تا حد توان اولیه نگه داشتند، او تصمیم می گیرد با حفر گذرگاهی که آنها را با شهر نزدیک ارتباط برقرار می کند، هزینه آنها را جبران کند. فرزند او که در حال حاضر رشد کرده است دوباره به داستان باز می گردد. او باید پدر را بکشد، با این حال به او اجازه میدهد تا اول گذر را تمام کند. با این حال، این اتفاق می افتد، شهر یک مکان فاسد و در داخل و خارج تحریف شده است، که تازه کارها را با آغوش باز دعوت نمی کند.
سیر وقایع داستان کاملا مبهم و استخراج شده است و داستان واقعی، به معنای واقعی گرفته شده، خوب به نظر نمی رسد، با این حال نماینده تر است. من عموماً تصاویر فیلم را وقتی که در داستان قرار میگیرند تأیید میکنم، اما در اینجا فقط تصاویر وجود دارد، و کل فیلم یک حکایت هدفمند اصلی در مورد اشتباه و رستگاری است.
به غیر از El Topo شخصیتها بهویژه تکامل نیافتهاند و حسابهایشان به هم نمیپیچد، با این حال افراد مورد علاقه ما آنها را به صورت جداگانه یا در جمعهای کوچک ملاقات میکنند و زمان نمایش آنها نسبتاً کوتاه است. با این وجود، این باعث نمیشود که آنها کمنظیر باشند، زیرا آنها بسیار منحصربهفرد و فوقالعاده عجیب و غریب هستند.
از نظر بصری، «ال توپو» کاملاً فیلمبرداری شده است و محیط عجیب و غریب هیپنوتیزمکنندهای دارد، با این وجود صحنهها این عکس های کار برای شکم همه نیست. «ال توپو» در به تصویر کشیدن برهنگی، فسق، بدرفتاری ذهنی و واقعی، کشتار و کشتار بسیار واضح است، که مطمئناً به روشهایی که سعی میکنند به شما احساس ناخوشایند بداخلاقی بدهند، نیازی به ذهن خلاق ندارند. اما، این انبوه شرایط و محیط کلی به حدی رویایی هستند که آنها را به روشی مونتی پایتون بیمعنا، در مواقعی حتی سرگرمکننده میسازد.
تصور کلی - «ال توپو» مرا حفظ کرد. فوکوس کامل، کمی پوزخند زدم، گاه و بی گاه تا حدودی تنش بود، و به طور کلی فکم با ناراحتی کف را به تاخیر انداخت. یک پیام و یک اخلاق اخلاقی وجود دارد، افرادی که ظریفتر هستند ممکن است مقداری گرمای انسانی را کشف کنند، این پیام بسیار مهم است، با این حال شما نمیتوانید یک داستان شناختی را در اینجا دنبال کنید. به عنوان یک قاعده کلی، یک پیشنهاد گرم برای علاقه مندان به فیلم های خورنده وسترن و صنایع دستی غیرمعمول، با این حال جمعیت استاندارد باید با خیال راحت تر از آن بگذرند.
دانلود فیلم El Topo 1970 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
من نمی دانم این چه چیز دیگری است، به غیر از این که برای آن فیلم های استثنایی و استثنایی که من به دلایل نامعلوم دوست دارم به آنها 7/10s بدهم، کاملاً ضروری است، و وقتی El Topo را یک فیلم عجیب و غریب می نامم، منظورم این است که El Topo یک جایی غیرعادی است. کیفیت، و من حال و هوای آن شنا را دوست ندارم.
اما علیرغم این واقعیت که من دقیقاً هیچ سرنخی در مورد آنچه که همه چیز برای برخی، اگر به هر طریقی، به چه معناست، ندارم. تا حدودی نیمی از آن من به زیبایی به آن چسبیده بودم. من واقعاً به نوعی احساس میکنم که کاملاً از کنترل خارج میشود و به چیزی مربوط میشود که به سادگی با آنچه قبلاً در بخش پایانی خود انجام میداد مرتبط است، و با فرض اینکه هر لحظه آن را دوباره تماشا کنم، چیزهای زیادی در مورد آنچه تمام تصاویر یاد میگیرم انجام خواهم داد. می تواند به این معنی باشد که با این حال برای اولین تماشا و بدون اطلاع از آن، کمی از آن لذت بردم.
تا زمانی که اطلاعاتی در مورد داستان به دست نیاورید، مقدار زیادی در مورد آن وجود دارد. این را می توانم به طور قاطع بگویم که دوست دارم - هر یک از نمایشگاه ها واقعاً ضروری هستند، هماهنگ شده و به خوبی فیلمبرداری شده است، پیکربندی خلقت برای چنین صحنه متروکی که اکثریت قریب به اتفاق El Topo را تشکیل می دهد (و به طور تصادفی) عالی است. دانستن نحوه عکاسی در بیابان توضیح اصلی بود که جودوروفسکی در مقطعی قصد داشت ریج را تنظیم کند، من خوشحالم که هرگز اتفاق نیفتاد، به این دلیل که فکر نمیکنم کسی که این نوع فیلمها را میسازد این کار را انجام داده باشد. منصفانه آن کتاب را باور کنید یا نه)، و پیکربندی گروه واقعاً شگفتانگیز است.
در مورد چیزهایی که میدانم قطعاً منفی هستند، چیزی در مورد نحوه برخورد با هر یک از جمعهای تحت تعقیب در El Topo در آن به نظر من ... یک شبکه حداقلی برای من است، اما با توجه به تعداد لحن های سختگیرانه ای که El Topo را می شنوم، این احتمالاً می تواند تحلیلی از نقش دین در به حاشیه راندن این اجتماعات باشد... من حدس می زنم. نمیدانم، اما در اولین تماشا برایم عجیب بود.
همچنین خدای من طرح صدا را در صحنههای خاص بهطور نفرتانگیزی در گوش شما میپیچاند، و باید آن را رها کنید، با این حال. به طور کلی، این مطمئناً ... جالب بود. علاوه بر این، ممکن است جرأت کنم آن را بگویم، و برای مدتی شگفتانگیز درگیر باشم. من مطمئن نیستم که وقتی چنین فیلمهای متفاوت و بیشماری با پیرنگهایی که به نظر من دنبال کردن آنها دشوار است (عمداً و غیره) چه چیزی در این مورد توجه من را حفظ کرد، با این حال فکر میکنم حداقل برای یک تماشای مجدد در آینده نشانه مناسبی است.
شاید من اخیراً در حال بازی بیش از حد Red Dead Reclamation 2 بودهام و فکر میکنم مرد فدورا با بالشتک با یک شش تیرانداز واقعاً جالب به نظر میرسد، با این حال من واقعاً فکر میکنم که El Topo بدون توجه به آیا من آن را نمی فهمم، که به طور مداوم تمایل خوبی برای داشتن چنین چیزی است.
دانلود فیلم El Topo 1970 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
من سنت نیک سانگر را از زمانی که برای اولین بار پس از مدتی مشخص شد، دوست داشتم. (من مشتاقانه منتظر تحویل آن بر روی DVD بودم) وقتی El Topo روی DVD تحویل داده شد، بلافاصله آن را بلعیدم و دیشب به آن ساعتی دادم.
ابتدا، دانستن بازه زمانی El Topo باید بگویم که جودوروفسکی برای مدت طولانی نسبتا رادیکال بود. با در نظر گرفتن همه چیز، من تعداد زیادی عکس و انتظارات او را مدیون صنعتگران دالی و دادا می دانم تا تهیه کنندگان مختلف فیلم. صحنهای که آتش خرگوش در آن شعلهور میشود، نمادگرایی عجیب و غریب است. همین الان بود که انتخاب کردم: من El Topo را دوست دارم.
به نظر می رسد این دو فیلم با هم پیوند شده اند. نیمه اصلی یک داستان انتقامجویانه/سفر عمیق است (به احتمال زیاد یافتن افراد و کشتن آنها باید مانند دنیای ماورایی قابل مشاهده باشد) به نظر میرسد این نیمه در روایت و رویکرد خود نسبت به قسمت پایانی فیلم موفقیت پایداری پیدا میکند.
بخش آخر ال توپو را میبیند که دوباره تخیل شده و بریدهشده است که از یک منطقه محلی از هیولاهای پرورشیافته در داخل یک غار محافظت میکند. (من با تحقیر نمی گویم "فریک ها"، اما از آنجایی که آنها بیش از هر چیز دیگری شبیه یک نمایش فرعی منصفانه به نظر می رسند) نکته دیگری را خواندم که می گوید قسمت آخر "تمثیل تایید جدید" بود. من این را به هیچ وجه نمی بینم. چیزی که من می بینم یک داستان اخلاقی در میان مکزیک و ایالات متحده است، مکزیک کسانی است که در غار گرفتار شده اند و ایالات متحده ساکنان چاق و پوشیده شهر هستند که با پرچم های هرم چشمی تزئین شده اند. این ال توپو جدید و عزیزترینش مجبورند حرفه ای بپرسند و کمدین کنند و توالت ها را تمیز کنند و پنجره ها را بشویند. در نقطه ای که آنها در نهایت دیوار را به سمت غار پیش می برند و ماجراجویی "فریک ها" را به سمت شهر پیش می برند، آنها کاملاً هدف گلوله قرار می گیرند و کشته می شوند. با توجه به مشکلات غیرمنتظره ای که چنین آمریکایی های بیشماری با کارگران دارند، شاید به نظر می رسد که این یک داستان اخلاقی برای نحوه رفتار ایالات متحده با خارجی های مکزیکی باشد. با در نظر گرفتن همه چیز، ارتباط فوق العاده چشمگیری با من برقرار کرد.
در مجموع، من فکر می کنم سنت نیک سانگر فیلمی کاملاً کامل تر، غنی تر، خلاقانه تر و محکم تر است. مشاهده تعداد زیادی از موضوعات مشابه از ال توپو در سنت نیک سانگر: حق ورود به مردانگی، افراد بدون بازو که از بازوهای دیگری به عنوان افراد واقعی و ساده فکر استفاده می کنند، شیرین کاری های جادوگری، موسیقی کارناوال و بدیهی است که بسیاری از آنها خونریزی جذاب است ای کاش این تهیه کننده فیلم های بیشتری می ساخت.
دانلود فیلم El Topo 1970 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
من اخیراً این را تماشا کردم و به من اجازه دادم تا این نظرسنجی را با طرفهای مثبت انجام دهم. به نظر من برخی از صحنهها و دکورها بهخوبی فیلمبرداری شدهاند. من همچنین فکر نمی کنم که سرگرم کننده ها وحشتناک بودند. امتیازدهی نیز سخت نبود (من دیده ام که افراد از این موضوع ناراحت هستند، اما در واقع من را عصبانی نکرد). چند عکس فوری از لباس های جذاب نیز داشت. در حال حاضر، به هر چیز دیگری...
من از فیلمهای طولانی یا فیلمهای ساختگی اهمیتی نمیدهم، در واقع، من دوست دارم فیلمهایی را جستجو کنم که غیرمعمول نیز به حساب میآیند. در هر صورت، این گزگز من را برای هیچ چیز خراشیده است. دنبال کردن طرح فوقالعاده دشوار بود - که اساساً برای من هم وحشتناک نیست، به ویژه با فرض اینکه بعداً به آن نگاه کنم، با این حال حتی در اینجا هم اینطور نبود. صرفنظر از ماهیت «عملی» آن، همهچیز احساس میکرد که مکرراً کشیده میشد و بهطور متناقض و به سادگی قابل قبول نبود. از حدود یک ساعت بعد، احساس کردم که باید به پایان رسیده باشد. در حال حاضر، به فکر خاموش کردن آن بودم (کاری که من کاملاً از انجام آن متنفرم، بنابراین انجام ندادم).
اکنون به بخشی که همه درباره فیلم بررسی میکنند، قطعات بحثبرانگیز میرسیم. بحث و جدل در فیلم El Topoها موضوع گستردهای است و میتوان برای مدت طولانی بررسی کرد، اما برای این وضعیت، چیزی اضافه نکرد - و این با عبور موجود واقعی از بین میرود. نه به هنر فیلم و نه به جذابیت چیزی اضافه نمیکند، و به نظر میرسد چیزی برای بیقراری یا ایجاد بحث اضافه شده است، هر چند که من میبینم رقتانگیز است. همان شایعات غیرعادی تجاوز جنسی که خود رئیس ساخته بود. میدانم که واقعی نبود، با این حال به سادگی بر حس منفی برای من میافزاید. صرف نظر از اینکه همه اینها ساختگی بود یا نه، تصور اینکه این روشی برای تمرکز بر فیلم است - به ویژه با در نظر گرفتن این ادعا - به سادگی ناپسند است. (یک بار دیگر، من نیز تصدیق می کنم که او بعداً دو بار در مورد آن فکر کرده است. این احساسات من را نسبت به آنچه که او گفت حذف نمی کند.)
من تلاش صادقانه ای می کنم تا ارزش فیلم را ببینم، و سلام، شاید در فرصتی که من این را دو بار تماشا کردم، شاهد هدایای نجات بیشتری باشم. به هر حال، من قبلاً 2 ساعت از عمرم را پشت سر گذاشتم و واقعاً نمی خواهم چیزهای بیشتری ببینم. اکثر فیلم از حداقل گفتن احساس ناخوشایند و مستقیماً طاقت فرسا و بهترین سناریو بود. اگر شما در این کار شرکت کردید، همه چیز را در نظر بگیرید، خوشحالم که می توانید شایستگی را در El Topo ببینید.
دانلود فیلم El Topo 1970 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
گروه قاطع وسترن الخاندرو جودوروفسکی، مقالهنویس، رئیس و سرگرمکننده، فیلمی نیست که نباید از دست داد. این یک تجربه مغزی، عجیب و وجودی است که باعث میشود سرتان را بههم ریخته بچرخانید و چشمانتان را در خیرهکنندهای مسحورکننده باز کنید. جودوروفسکی در نقش شخصیت اصلی، ال توپو، مردی که در بیابان پر پیچ و خم میگردد و به دنبال ساختن عمیق است، بازی میکند. او به همراه فرزند خردسالش که با بازی برونتیس فرزند واقعی جودوروفسکی بازی میکند، میرود و به دنبال چهار تِس مبارز میگردد که باید برای پایان دادن به گشت و گذار رشدی خود دوئل کند. با این حال، این تازه شروع است. واقعاً اتفاقات قابل توجهی در ال توپو می افتد که باید خودتان با آنها روبرو شوید.
ال توپو فیلمی است که شروع به جنون گروهی از تصاویر متحرک 12 بعدازظهر کرد. اینها فیلمهای غیرقابل لمسی بودند که در مراکز نمایش رایگان کوچک در ساعت ۱۲ شب نمایش داده میشدند. ال توپو این کلاس فیلم ساعت 12 بعد از ظهر را به عنوان چیزی خشن، عجیب و غریب و به طرز تکان دهنده ای برای تماشاگر فریبنده تعریف کرد. El Topo دیداری است که شبیه هیچ فیلم دیگری نیست، صرف نظر از اینکه ترجمه دقیقاً معنی همه آن دشوار است.
من شخصاً از ال توپو شگفت زده شدم، اما آنقدر که دوستش نداشتم آن را دوست نداشتم. فیلم بعدی جودوروفسکی، کوه بهشتی است. ال توپو غیرقابل انکار بیشتر از کوه مقدس است و پذیرفتن دلیل و ایده فیلم با عجیبتر و عجیبتر شدن آن به تدریج چالش برانگیز است. بدیهی است که این تجربهی مخربی بود که جودوروفسکی برای فیلم برنامهریزی کرده بود، بنابراین او برای ساخت چنین ویژگی مغزی رویایی یک فیلم شایسته تحسین بسیاری است. این فیلمسازی رایگان در سطحی عالی است که به سطوحی می پردازد که به ندرت در سینما بررسی می شوند.
ال توپو واقعاً فیلم به عنوان یک اثر هنری عجیب است. ممکن است همه چیز بررسی نشود، اما بازدیدهای مجدداً برای همین است. نمیتوانم خودداری کنم تا ال توپو را چند بار دیگر تماشا کنم تا اهمیت تفسیری فیلم را برایم جمعآوری کنم. چیزهای زیادی وجود دارد که ال توپو به روی میز آورده است، و می تواند در بررسی اولیه کمی غافلگیر کننده باشد. هر طور که باشد، با تماشای El Topo می توانید انتظار تجربه ای اخروی و عملاً عرفانی را داشته باشید.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.